Maniek
Admin

Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DBL Dolnyśląsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 8:40, 07 Cze 2010 Temat postu: Zabezpieczenie towaru |
|
|
Przewodnik o zabezpieczeniu ładunku
Towary, które mogą podlegać rotacji względem osi podłużnej pojazdu
1.Walce metalowe, papierowe itp, szpulki kablowe, rury i podobne towary ułożone i przewożone względem osi podłużnej pojazdu zabezpieczamy: przywiązaniem i blokadą, która zabezpiecza przed przesunięciem.
2. Ładunek zabezpieczamy przed przesunięciem specjalnymi klocami, które umieszczamy równolegle względem osi, poprzecznej pojazdu (wzdłuż osi obrotu walca).
Kloce, zabezpieczające mogą, mieć różną wysokość minimum 100 mm albo w przypadku, gdy promień walca jest, mniejszy niż 0,5 metra muszą posiadać wysokość minimum = 1/5 R ( jedna piąta część długości promienia walca) Najbardziej efektywne przywiązanie to przywiązanie linami przeciągniętymi w jak najbardziej prostopadłym kierunku względem płaszczyzny platformy pojazdu.
3. Zabezpieczenie ładunku w postaci blokady można uznać za wystarczające tylko wtedy, gdy walce z przodu, z tyłu i z boku są zabezpieczone do wysokości odpowiadającej minimalnie promieniowi walca.
4. Walce, które są ułożone i przewożone w różnych poziomach zabezpieczamy przed przemieszczeniem w kierunku względem osi podłużnej pojazdu (kierunek obrotu) klocami, które umieszczamy z przodu i z tyłu walców.
Minimalna wysokość kloca zabezpieczającego jest uzależniona od ilości walców.
a) jeśli ładunek jest ułożony w jednym poziomie i składa się z jednego czy też dwóch walców - minimalna wysokość zamontowania wynosi 1/3 R.
b) jeśli ładunek jest ułożony warstwowo (walce leżą ułożone w kilku poziomach) - minimalna wysokość zabezpieczenia powinna wynosić 1/2 R.
5. Walce ułożone i przewożone w wielu poziomach (w wielu wysokościach) w kształcie piramidy zabezpieczamy przywiązaniem i blokadą przed przesunięciem.
Zabezpieczenie ładunku przed przemieszczeniem w kierunku względem osi podłużnej pojazdu (kierunek rotacji, obrotu ładunku), następuje poprzez zamontowanie kloców, które umieszczamy z przodu pierwszego walca i z tyłu ostatniego walca na najniższym poziomie załadowania towaru. Kloce należy zamontować na wysokości odpowiadającej 1/3 R (promień walców).
Zawiązanie ładunku można zastosować w ten sposób, że przewiązuje się cały ładunek kilkakrotnie dookoła lub w postaci prostopadłego przewiązania dookoła przedniego i tylnego walca każdej warstwy ładunku, unikając zawiązania najniższego poziomu ładunku. Zabezpieczenie ładunku przed przemieszczeniem bocznym następuje w ten sposób, że przewiązuje się cały ładunek wysoko tzn na wysokości odpowiadającej minimalnie 1/5 promienia walca na najwyższym
poziomie.
Tak możemy sobie radzić z zabezpieczeniem towarów
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Maniek dnia Pon 9:11, 07 Cze 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|