Forum Truck Service Trucks FanSite Strona Główna

DAF XF kontra MAN TGA 430

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Truck Service Trucks FanSite Strona Główna -> Sonda
Daf czy Man ?

Daf
45%
 45%  [ 5 ]
Man
54%
 54%  [ 6 ]
Wszystkich Głosów : 11

Autor Wiadomość
Maniek
Admin
Admin



Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DBL Dolnyśląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:10, 01 Cze 2010    Temat postu: DAF XF kontra MAN TGA 430

Na sam początek film z ciągnikami który prezentuje program Na Osi

[link widoczny dla zalogowanych]ównanie_ciągników_low_deck:_DAF_XF_kontra_MAN_TGA.html

Teraz zdjęcia
Daf
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

We wrześniu 1999 roku w zmodernizowanych silnikach spełniających wymagania normy Euro 3 wprowadzono układ zasilania typu PLD. Był on podobny do pompowtryskiwacza, a osobną dla każdego cylindra jednosekcyjną pompę wtryskową połączono z wtryskiwaczem przewodem wysokiego ciśnienia (1500 bar). Kadłuby silników wykonano z żeliwa grafitowego CGI, zapewniającego większą sztywność konstrukcji od żeliwa szarego. Rodzina silników miała moce maksymalne 340, 381, 430, 480 i 530 KM. Zastosowanie układu PLD pozwoliło zachować dotychczasową konstrukcję kabin, bez powiększania poziomu ich podłogi niezbędnego dla pompowtryskiwaczy. W 2002 roku model ten przeszedł modernizację, w wyniku której odświeżono nieznacznie stylistykę pojazdu. Zastosowano nowe reflektory, nieznacznie zmienioną atrapę wlotu powietrza oraz owiewki. Pojazd po liftingu uzyskała nazwę XF95.

Kabiny produkowano w trzech wariantach: Comfort Cab - kabina sypialna z niskim dachem, Space Cab - z podniesionym dachem i dwoma miejscami sypialnymi, Super Space Cab - z podniesionym dachem i dwoma miejscami sypialnymi.

DAF 95XF powstawał jako ciągnik siodłowy oraz podwozie pod zabudowę, w konfiguracjach 4x2 i 6x2. Podwozie wykonywano w dwóch wersjach: "M" (Medium-Duty) - z podłużnicami o wysokości 260 mm, "H" (Heavy-Duty) - z podłużnicami o dwóch wariantach wysokości: 260 mm w ciągniku siodłowym, oraz 310 mm w podwoziach do zabudowy. Model ten jest zawieszony na resorach parabolicznych z przodu oraz zawieszeniu powietrznym składającym się z 4 miechów z tyłu.
Man
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Modele serii TGA wyposażane były w 6 rodzai kabin. Krótką M, przedłużoną L, przedłużoną i podwyższoną LX. Pojazdy dalekobieżne wyposażane były w szersze o 20 cm kabiny XL, XLX (od 2006 toku) oraz największą XXL.

W październiku 2007 roku rozpoczęto produkcję modeli rodziny TGA w zakładach "MAN Trucks" zlokalizowanych w Niepołomicach pod Krakowem. Są to modele przeznaczone głównie na rynki państw byłego ZSRR oraz odmiany należące do serii "WorldWide" przeznaczone do sprzedaży na rynkach państw afrykańskich i arabskich. Wersje "WorldWide" charakteryzują się wykorzystaniem podzespołów starszych serii modelowych koncernu MAN AG. Modele te napędzane są spełniającymi normy czystości spalin Euro 2 lub Euro 3, 6 cylindrowymi silnikami serii D2066 oraz D2676.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Maniek dnia Pon 10:53, 07 Cze 2010, w całości zmieniany 12 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
_MAGNUM_MJ_
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 14:43, 01 Cze 2010    Temat postu:

ewidentnie Man ze wzgledu na komfort i nawet w prowadzeniu lepiej mi sie manem lata
Powrót do góry
Zobacz profil autora
makabraFH12
Klubowicz



Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 652
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skrzyszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:54, 01 Cze 2010    Temat postu:

Ja dałem dafa bo nie mam mu nic do zarzucenia a manikiem to jeszcze nie jeździłem Mruga
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 16:35, 01 Cze 2010    Temat postu:

Dafik Dafik WesolyWesoly Mruga Manem też jeszcze nie jeździłem.

Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 16:36, 01 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
piotrek1993
Klubowicz



Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 738
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:16, 01 Cze 2010    Temat postu:

Ja dałem Mana ponieważ
a) wygląd
b) wydaje mi się ze Man jest bardziej sprawdzoną marką niz Daf
c) prowadzenie
natomiast Daf ma ciszej w kabinie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Truck Service Trucks FanSite Strona Główna -> Sonda Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin