Autor |
Wiadomość |
piotrek1993
Klubowicz
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 738
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:37, 29 Cze 2012 Temat postu: Scania R |
|
|
Scania serii R - to wprowadzony do sprzedaży w 2005 roku następca Scania serii 4. Zdobywca tytułu "Truck of the Year" w roku 2004 oraz 2010[1][2]. Dostępna w kilkunastu wariantach kabin:
niską, dzienną CR16
niską, sypialną CR19L
niską, sypialną CR19N
wysoką, sypialną CR19H - Highline
wysoką, sypialną CR19T - Topline
Ciekawostką jest przeniesione górne spanie, w serii 4 znajdowało się nad przednią szybą. A w serii R wróciło na poprzednie miejsce, czyli nad dolnym łóżkiem.
Ulubioną kabiną kierowców jeżdżących na trasach międzynarodowych jest kabina Topline. Ten rodzaj kabiny, posiada dużo przestrzeni w środku. Pojemne schowki, które umożliwiają lepsze wykorzystanie przestrzeni w kabinie.
Wszystkie pojazdy były produkowane jako ciągniki siodłowe lub solówki, w różnych konfiguracjach podwozia:
4x2
6x2
6x4
6x6
8x4
8x6
8x8
10x2
10x4
Silniki, w które producent wyposażał swoje pojazdy mają pojemność 9- 12- 16-litrów (ten ostatni to V o mocy od 230 koni mechanicznych w najmniejszej jednostce, aż po 730 w największej. W 2007 roku, zaprezentowano nowe silniki w technologii XPi. Były to silniki o mocach 360, 400, 440, 480 wszystkie posiadały normę Euro V.
W 2009 roku zaprezentowano nową odsłonę Scanii, zmiany nie były tylko zewnętrzne. Zostało zmienione:
Starsza wersja, to półautomatyczna skrzynia z sprzęgłem;
Nowsza wersja, w pełni automatyczna z automatycznym sprzęgłem.
W połowie kwietnia 2010 roku zaprezentowano wersję 730 konną - obecnie jest to najmocniejsza po Volvie FH 16 750 ciężarówka świata. Silnik ten to jednostka V8 , zaprojektowana w technologii XPi, o pojemności 16 litrów spełnia normę czystości spalin Euro V .
Wnętrze pojazdu
Wnętrze pojazdu posiada dużą przestrzeń życiową potrzebną do życia w trasie. Jest ergonomiczne i przyjazny dla kierowcy, kierownica jest w pełni regulowana co pozwala dobre dobranie pozycji dla każdej osoby. Fotele są w pełni regulowane wraz z podgrzewaniem, oraz z pełną pneumatyką. Pod dolnym łóżkiem znajduje się obszerny schowek, lub za odpłatą lodówka.
Stylistyką pojazd nawiązuje do swoich poprzedników atrapą wlotu powietrza oraz kształtem reflektorów, choć zmieniono praktycznie wszystko. Kabina Topline, nazywana przez kierowców "wodogłowiem" jest wyższa od CR19 o 90 cm. Wysokość ta niekorzystnie wpływa na "bujanie" szoferki na dziurawych drogach. Jednak w rzeczywistości są to małe różnice.
wikipedia
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Maniek
Admin
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DBL Dolnyśląsk Płeć:
|
Wysłany: Sob 7:46, 30 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Scania R moim zdaniem to udanym model Scani wielke zmiany zaszły w tym pojeździe stylistyczne,poprawili wygląd i komfort.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dominik
nowy
Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stary Sącz
|
Wysłany: Czw 9:32, 18 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Dla mnie SCANIA jest najlepszą Ciężarówką ale inne też są spoko
|
|
Powrót do góry |
|
|
piotrek1993
Klubowicz
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 738
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:45, 19 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Dla mnie osobiście też. Porównanie miałem z IV i pierwszym FH niestety Volvo w sprawie komfortu się chowa. Kabina ciasna głośno w środku co do mocy to trudno powiedzieć ale być może Volvo jest mocniejsze ale nie o to chodzi żeby pierwszym pod górę podjechać.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maniek
Admin
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DBL Dolnyśląsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 17:17, 19 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Scania dużo zrobiła na rynku wprowadzając model R auto jest ładne i estetycze jednak co do konfortu to tylko największa kabina może go dać kierowcy .
|
|
Powrót do góry |
|
|
michal55yh
Moderator
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 1223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
Wysłany: Sob 16:32, 20 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Mała kabina powinna być tylko dzienna, tam jest ciasno. Średnia kabina jest już lepsza, ale mało schowków. Duża kabina ma już wiele schowków, można stanąć i się wyprostować, dwom osobom ciasno nie będzie.
Dobrze, że Scania wprowadza coraz to nowe technologie poprawiające spalanie oraz komfort jazdy kierowcy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
makabraFH12
Klubowicz
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 652
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skrzyszów Płeć:
|
Wysłany: Nie 16:51, 21 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Jak dla mnie to w Scani za bardzo "buja" jak jeździ się po kopalniach , żwirowniach to trudno by przedmiot np telefon , portfel został w tym samym miejscu. W innych ciężarówkach także buja ale nie aż tak bardzo
|
|
Powrót do góry |
|
|
michal55yh
Moderator
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 1223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:17, 21 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Faktem jest, że kabina Scanii jest dobrze amortyzowana, co po wertepach przekłada się właśnie na takie bujanie. Ale na pewno pojazdy budowlane Scanii ten problem mają wyeliminowany.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 0:15, 19 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
moim zdaniem każda ciężarówka ma wady i zalety Scania nie jest idealna i nigdy nie będzie zresztą żadna ciężarówka nie będzie jak będziecie tak patrzec na to że Scania nie wygodnia a Iveco awaryjne to będziecie towar wozić owszem.. ale na plecach
|
|
Powrót do góry |
|
|
michal55yh
Moderator
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 1223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
Wysłany: Pon 9:41, 19 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Zgadzam się z tobą, ale właśnie po części forum jest po to, aby wszystkie wady, które się zauważyło napisać. Auto najlepiej ocenić po wadach, nie zaletach. Dlatego wszystko tutaj tak opisujemy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 10:58, 19 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
nie no ja was doskonale rozumiem tylko z własnego doświadczenia wiem że większości osób przeszkadzają drobiazgi ja osobiście gdybym miał kupić Scanie to bym nawet o niej nie myślał a czemu ? już wyjaśniam... piękne auto ale cena gastronomiczna
|
|
Powrót do góry |
|
|
michal55yh
Moderator
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 1223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
Wysłany: Pon 12:06, 19 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Z tym się zgadzam. Ale widać, że ludzie je kupują. Przywiązanie do marki, obsługa czy może klasyczny wygląd i wygodna kabina? Nie wiem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
piotrek1993
Klubowicz
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 738
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
Płeć:
|
Wysłany: Pon 12:41, 19 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Jeżeli firma kupuje auto to musi również patrzeć na jego wytrzymałość i awaryjność bo jeżeli miał bym kupić auto które nie zarabia na siebie tylko warsztat na nim to owszem wziął bym to droższe mniej awaryjne.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 17:15, 19 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
powiem wam że jak się dba tak się ma jest wiele pięknych skakanek ale są bardzo zaniedbane cóż skończyły się czasy że do naprawy wystarczy walizka kluczy młotek fakt scanie kupują firmy np STANWEX ale zauważcie że te firmy są bardzo zamożne dobrze prosperują na rynku więc i mogą sobie pozwolić na auto którego cena przekracza grubo ponad pół miliona
|
|
Powrót do góry |
|
|
makabraFH12
Klubowicz
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 652
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skrzyszów Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:26, 19 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Znam ludzi co wolą właśnie zainwestować w dobrą markę niż później samemu kopać przy nim czy jechać z nim na warsztat . Ja jestem tego samego zdania Kupuję auto po to by jeździło i zarabiało a nie stało i gniło ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
|