Forum Truck Service Trucks FanSite Strona Główna

Nowa Scania serii S oraz serii R

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Truck Service Trucks FanSite Strona Główna -> Scania
Autor Wiadomość
Maniek
Admin
Admin



Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DBL Dolnyśląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:36, 30 Sie 2016    Temat postu: Nowa Scania serii S oraz serii R

Wszystkie osoby, które nie przepadają za Scanią, bardzo przepraszam za monotematyczność, natomiast pozostałych zapraszam do zapoznania się z kolejnymi szczegółami dotyczącymi nowych modeli S oraz R.

Przede wszystkim Scania chwali się, że prace nad nowymi ciężarówkami pochłonęły pełne dziesięć lat, 2 miliardy euro i wiązały się z przejechaniem 10 milionów testowych kilometrów. Jak na razie zobaczyliśmy wyłącznie pojazdy do prac długodystansowych – serie R oraz S, lecz na tym premiery naturalnie się nie skończą. Łącznie ma ich być bowiem aż pięć i każda będzie dotyczyła pojazdów do innych zastosowań.

Wśród nowości względem poprzedniego modelu, wymienia się przede wszystkim zupełnie nowe kabiny. Na czele stoi teraz nowa seria S, wyposażona w płaską podłogę i możliwa do rozpoznania w oparciu o atrapę chłodnicy. W przypadku serii S górna atrapa ma trzy poprzeczki, natomiast w przypadku serii R są one tylko dwie. Jeśli natomiast chodzi o wnętrza to znajdziemy w nich między innymi zupełnie nowe deski rozdzielcze, nowe łóżka, nowy układ schowków, czy też nowe fotele, z których ten prawy będzie obracany.

Silniki? W tym przypadku obyło się bez większych rewolucji. Podstawą gamy pozostały 13-litrowe jednostki pozbawione układu EGR. Tak samo, jak u poprzednika, oferta zaczyna się motorem 410-konnym, dalej mamy wersję 450, zaś na szczycie jest 500-tka, która zastąpiła dotychczasowy, niezbyt popularny wariant 490. Poszukujący mocniejszych motorów będą mogli sięgnąć po 15,6-litrowe V8, generujące 520, 580 lub 730 KM, a przy tym normalnie wyposażone w EGR. I choć obyło się tutaj bez rewolucji, Scania obiecuje ograniczenie zużycia paliwa o średnio 5 proc. W jaki sposób? Ma za to odpowiadać lepsza aerodynamika, a także nowe wtryskiwacze. Te ostatnie pozwoliły też dostosować ciężarówkę do nowej normy emisji spalin – EURO VI C.

No i chyba najważniejsze, czyli zdjęcia. Poniżej znajdziecie zarówno zdjęcia, które prezentowałem już wczoraj, bezpośrednio po premierze, jaki i fotografie zupełnie nowe. Zapraszam do oglądania:

40ton.net

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotrek1993
Klubowicz



Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 738
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:25, 10 Wrz 2016    Temat postu:

Wiele osób ją krytykuje ale jak dla auto bomba!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maniek
Admin
Admin



Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DBL Dolnyśląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:47, 26 Wrz 2016    Temat postu:

Jak dla mnie bardzo podobne do nowego Volva FH.Nie podobają mi się te halogeny na kabinie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lipmo
nowy
nowy



Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:25, 05 Gru 2016    Temat postu:

Mi osobiście się podoba ale wiadomo jest to kwestia gustu Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Truck Service Trucks FanSite Strona Główna -> Scania Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin