Forum Truck Service Trucks FanSite Strona Główna

Silnik Wankla

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Truck Service Trucks FanSite Strona Główna -> Mechanika
Autor Wiadomość
gradex
Młody Kierowca
Młody Kierowca



Dołączył: 12 Sie 2007
Posty: 695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Glina WOT
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:15, 11 Gru 2009    Temat postu: Silnik Wankla

Może to nie jest nowe rozwiązanie i nie jest stosowane w samochodach ciężarowych ale na pewno może być uznane dla wielu jako jakaś nowość oraz ciekawostka.
Być może się zastanawialiście czasami jak to jest możliwe że w Mazdach RX-8 jest silnik 1,3 benzyna ma moc silnika 192 KM. Otóż jest to zrobione za sprawą silnika wankla. Jest to technika stosowana tylko w Mazdach, żadna inna marka tego nie próbowała.

Jak to działa??



(1), mimośrodowo umieszczony w epitrochoidalnym korpusie (2), obracając się tworzy komory: ssawną, sprężania, rozprężania (pracy) i wydechową. W zależności od kąta obrotu tłoka komory te zmieniają kształt i objętość. W czasie jednego obrotu wału, silnik wykonuje 3 cykle pracy - ssanie, sprężanie, wydech - silnik dwusuwowy wykonuje w czasie jednego obrotu wału jeden cykl pracy, czterosuwowy zaś na jeden cykl pracy potrzebuje dwóch obrotów wału. W momencie, gdy mieszanka paliwowo-powietrzna jest maksymalnie sprężona następuje zapłon. Mieszanka paliwowo-powietrzna dostarczana jest przez kanał doprowadzający (3), a spaliny odprowadzane przez kanał odprowadzający (4). Ruch tłoka jest przenoszony na mimośrodowe odcinki wału centralnego. Ruch rotora jest kształtowany przez koła zębate nieruchomo przymocowane do płaskich ścian komory i współosiowe z wałem centralnym.
Schemat silnika Wankla
A. Ssanie
B. Sprężanie
C. Praca
D. Wydech

Plusem jest to iż samochód o małych pojemnościach mogą rozwinąć doskonałe moce porównywalne z innymi silnika typu V czy w rzędzie z zwykłym tłokiem, czyli takim jaki jest we wszystkich samochodach. Podczas gdy z pojemności 600 cmm osiągano około 25-60 KM to z silnika wankla o tej samej pojemności otrzymywano od 200 do 230 KM. Oczywiście wszystko pięknie wygląda bo z małej pojemności duża moc, lecz koszty eksploatacji są bardzo wysokie, gdyż jeszcze nie wynaleziono części zamiennych, np. nawet tłoka, więc jak by coś poszło przy tłoku lub wale korbowym obawiam się że pewnie trzeba by było nowy silnik kupować. A kolejnym aspektem jest spalanie takiego silniczka, 1300 cmm wypali na 100km około 15-18 litrów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michal55yh
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 1223
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:39, 11 Gru 2009    Temat postu:

Troszkę zagadnienie o tym silniku liznąłem na lekcji, dopiero później będziemy go omawiać. A Znów ostatnio na fizyce omawialiśmy model silnika parowego. Dzięki artykułowi rozjaśniło się pojęcie ów silnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gradex
Młody Kierowca
Młody Kierowca



Dołączył: 12 Sie 2007
Posty: 695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Glina WOT
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:47, 11 Gru 2009    Temat postu:

Hmmm silnik pojęcie każdemu dobrze znane, hmm mówiąc silnik wiadomo że chodzi o samochód, motor lub coś podobnego, ale pojęcie ogólne silnika którego uczą na lekcji uczy całkiem czego innego Wesoly, no a silnik jak dla mnie bardzo fajny, lecz wolał bym standardowe tłoki posiadać w samochodzie i cylindry Wesoly, przy najmniej o remont łatwiej i taniej Wesoly choć podobno silniki Wankla są mało awaryjne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Truck Service Trucks FanSite Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin