Autor |
Wiadomość |
Maniek
Admin
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DBL Dolnyśląsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:47, 07 Maj 2009 Temat postu: Automat czy manual? |
|
|
Ktory bardziej wam wpadl do gustu ktorym mniej spala?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
michal55yh
Moderator
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 1223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
Wysłany: Pią 6:08, 08 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Zależy czy w osobówce (bo tylko tu mogę się wypowiedzieć) czy w ciężarówce.
W osobówce spalanie jest na takim samym poziomie w manualu jak i automacie. Ale komfort jazdy, przyspieszenie (manual ma gorsze przyspieszenie) przemawia na rzecz automatu, lecz ludzie którzy nie mieli do czynienia z nimi albo pamiętają tylko te stare automaty mówią źle o nich, co nie jest prawdą.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Denis
Uczy Się Jeździć
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:37, 08 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
michal55yh napisał: | (manual ma gorsze przyspieszenie) |
Pierwsze słyszę :wink: Wg. mnie manual ma lepsze przyśpieszenie, możesz samochód dłużej przetrzymać na jednym biegu i dużo lepiej samochód idzie do przodu .
Ostatnio zmieniony przez Denis dnia Pią 12:39, 08 Maj 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
michal55yh
Moderator
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 1223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:29, 08 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Dzisiejsze automaty nie mają tylko jednego trybu pracy, lecz wiele. Przy spokojnej jeździe obroty dochodzą do 2tys, przy dynamiczniejszym przyspieszaniu obroty dochodzą do 3tys a przy ostrym gazowaniu obroty wchodzą na 4,5tys (do czerwonego pola). Przynajmniej tak u mnie jest. Wg producenta automat jest o parę setnych sekundy szybszy niż manual.
Przy starszych autach zgodzę się, że automat jest wolniejszy ponieważ przerzucał bieg przy określonych obrotach, bez względu na styl jazdy lecz technika poszła w górę i dlatego teraz ludzie wolą automaty bo są szybsze, lepsze dla silnika, a i komfort jazdy...
Kto nigdy nie miał porównania ten nie uwierzy w moje słowa, lecz przed kupnem auta przeanalizowałem wiele książek, jeździłem (jako pasażer) wieloma samochodami i decyzja była jednomyślna.
Teraz gdy ludzie na forum Mercedesa pytają się, czy kupić automata czy manuala to 9 na 10 odpowiedzi jest, aby wybrać automata.
Ostatnio zmieniony przez michal55yh dnia Pią 16:34, 08 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maniek
Admin
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DBL Dolnyśląsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:47, 08 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Oczywiscie ze chodzilo mi o ciezarowki szczerze mowiac jestem mieszanej opini o skrzyniach.
|
|
Powrót do góry |
|
|
gradex
Młody Kierowca
Dołączył: 12 Sie 2007
Posty: 695
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Glina WOT Płeć:
|
Wysłany: Pią 17:51, 08 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Denis napisał: | michal55yh napisał: | (manual ma gorsze przyspieszenie) |
Pierwsze słyszę :wink: Wg. mnie manual ma lepsze przyśpieszenie, możesz samochód dłużej przetrzymać na jednym biegu i dużo lepiej samochód idzie do przodu . |
Też już nieraz słyszałem że automat ma lepsze przyśpieszenie od manuala, ale warto dodać że jak czytałem różne porównania skrzyni automatycznej z manualną w takich samych pojazdach to samochód z automatem miał lepsze osiągi w przyśpieszeniu.... A co do Twojej wypowiedzi Denis to się do końca nie zgodzę... Jak samochód przetrzymasz dłużej na jednym biegu i wkręcasz w porządne obroty to po jakimś czasie nie czujesz przyśpieszenia, tylko możesz zauważyć że pojazd przyśpiesza z nieznaczną prędkością, najlepiej to się czuje na silnikach Diesla... A z resztą zostając przy Dieslu w samochodach osobowych to jak przeciągniesz parę razy bardzo mocno w czerwone to musisz potem liczyć się że i będzie kopcił i spalanie też Ci podskoczy... Najlepiej jeździć do maksymalnego momentu obraotowego, który bez problemu da radę wyczuć i dopiero bieg zmieniać, wtedy masz najlepsze przyśpieszenie, nie niszczysz silnika i w miarę ekonomicznie prowadzisz samochód...
W ciężarówka jest pewnie inaczej niż w samochodach osobowych...U mnie tata jeździł i na manualu i na automacie ... W Volvie mówił, że lepiej mu się jeździło automatem na tych trasach które wykonywał.... Dobre osiągi oraz dobra współpraca z silnikiem itp. dawały bardzo dobry komfort z jazdy... Ale nie ma to jak słynna skrzynia PowerShift w MB Actrosie...Rewelacyjne operowanie, szybka zmiana biegów itp....
|
|
Powrót do góry |
|
|
makabraFH12
Klubowicz
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 652
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skrzyszów Płeć:
|
Wysłany: Czw 12:13, 08 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Spodobał mi się temat A więc tak gdy kupowaliśmy Chińczyka to dużo osób mówiło że automat się nie spisuje w samochodach które ciągną wywrotki ... mówili także że w zimie jest trudno autko rozkulać no i że spalanie jest ogromne.Ale zadecydowaliśmy zarezykować i kupiliśmy volvo w automacie i jeździ się nim perfekcyjnie nie ma żadnych szkubnięć biegi sobie ciepie jak mu się podoba w zimnie nie ma żadnych problemów z ruszaniem, Powiem więcej gdy staniesz pod górką załadowanym to nie ma się o co martwić bo wyjedziesz spokojnie. A pali tak jak normalne 12-stki w manualu. Więc my jesteśmy bardzo zadowoleni z tego że nie trzeba sprzęgła wciskać w podłoge
|
|
Powrót do góry |
|
|
sikorek159
Świeżak
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:43, 02 Lis 2010 Temat postu: ree |
|
|
Według mnie bardziej skrzynia manualna jest lepsza ponieważ można szybciej ruszyc a jak jest automat to wolno rusza i sie szybko te skrzynie psują
|
|
Powrót do góry |
|
|
makabraFH12
Klubowicz
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 652
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skrzyszów Płeć:
|
Wysłany: Śro 14:55, 03 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Nie zgodzę się z tobą ... Wszystko zależy od kierowcy. Gdy jeżdżę automatem to wiele manualów wącha smrodek P XD ; )
|
|
Powrót do góry |
|
|
michal55yh
Moderator
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 1223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
Wysłany: Śro 18:12, 03 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
To jest myślenie ludzi, którzy nigdy nie jeździli autami z automatem. Nowszej generacji skrzynie są o wiele szybsze jak manuale, bardziej żywotne, a i silniki więcej km przejadą. Spalanie na tym samym poziomie więc w dzisiejszych autach wszystko przemawia za automatem (oprócz przyzwyczajeń kierowców i mitów...)
|
|
Powrót do góry |
|
|
piotrek1993
Klubowicz
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 738
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:53, 11 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Heh jeździłem niedawno mercedes jakims starym w automacie i ten mercedes zamiast jechać to jak sie dało wiecej gazu to wskazowka szła do góry ale tylko od obrotomierza więc jak narazie postawię na manual lecz w każdej chwili mogę zdanie zmienić.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maniek
Admin
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DBL Dolnyśląsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 23:08, 11 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Szkrzynie automatyczne też mają swoje opcje sport lub powolna azda itd więc możliwe że jeździłeś na powolnej lub wogóle bez wykożystania tej opcji.
W pojazdach ciężarowych jest podoba sytuacja.
|
|
Powrót do góry |
|
|
michal55yh
Moderator
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 1223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bolesławiec Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:25, 12 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
piotrek1993 napisał: | jeździłem niedawno mercedes jakims starym w automacie |
A no właśnie, jakimś starym. Jakbyś przybliżył dane to opowiedziałbym ci o tym troszkę.
Skrzynie już w Mercedesie (który jest jednym z najlepszych producentów skrzyń automatycznych) w latach 90 były "inteligentne". Jednakże typowo skrzynie, na które nikt nie powinien narzekać były montowane w MB W220 (S klasa), tiptronic. Skrzynia ta jest adaptacyjna (uczy się kierowcy), pozwala na jazdę w wielu trybach. Jeśli kierowca ostrożnie używa pedału przyśpieszenia skrzynia "ciągnie" do ~2tys obrotów. Jeśli kierowca już troszkę agresywniej chce jeździć, biegi przełączane są przy ~3tys. Zaś do wyprzedzania wciska się magiczny przycisk pod pedałem przyśpieszenia i skrzynia (zależnie od warunków, prędkości i aktualnego biegu) przerzuca do 2 biegów wstecz i ciągnie do czerwonego pola.
Wszystko to jest także uzależnione od stanu skrzyni (jak stary olej, czy nie była kiedyś przegrzana, lub może błędy na sterowniku skrzyni) oraz od trybu, na jakim jedziemy (S/W). Często jest mylone, że W to normalny tryb jazdy a S sportowy. Więc jest inaczej, S-standard (na nim jeździ się w normalnych warunkach), oraz W-winter (na tym trybie jeździ się w zimę, w śniegu; skrzynia zmienia swoją pracę, rusza z drugiego biegu oraz ostrożniej zmienia biegi, aby nie dochodziło do poślizgów).
Podsumowując, gdybym miał kupić drugie auto jakiejś renomowanej firmy w miarę dobrym roczniku, kupiłbym auto z automatem. Wygoda jazdy niesamowita, skrzynia nie ogranicza kierowcy. Oczywiście doświadczenia na temat automatu nabyłem dopiero po kupnie auta z tą skrzynią. Wcześniej także myślałem, że automat jest be, ale teraz uważam, że to świetne skrzynie są.
PS. Troszkę się rozpisałem, ale mam nadzieję, że mój referat się przyda.
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukaszo
Świeżak
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Sob 13:45, 14 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Moje zdanie jest takie ze automat jest dobry w autach na trasy gdzie nie stajesz w miastach co chwile i nie ruszasz bo spalanie w automacie jest napewno wieksze niz w manualu. A co do komfortu to oczywiscie ze lepszy jest automat nie trzeba tyle wachlowac tymi biegami. A dla porownania moge powiedziec ze stałem ostatnio na swiatłach z mercedesem axorem (merc byl w automacie) to wystrzelił jak z procy wiec przy ruszaniu automat jest zdecydowanie szybszy
|
|
Powrót do góry |
|
|
piotrek1993
Klubowicz
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 738
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
Płeć:
|
Wysłany: Sob 17:07, 14 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
W scanii to się też nie sprawdza automat delikatna góreczka i już sobie biegi na niższe zmienia natomiast ojciec actrosem jeździł tam był tiptronic to owszem actros zrywny był.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|